onsdag 18 april 2012

Dagens fackföreningsaktivist

Jag klarade det! Både att vara med i en intervju till Metalls medlemstidning och sen hålla föredrag för yrkesstuderande. Och inte ett KNYST om basinkomst yppade jag. Det brukar vara min hjärtesak men vem vill lyssna på en arbetslös som orerar om att ge pengar till de minst bemedlade.

Lite klen i hågen o kroppen så jag byltade på ordentligt: med vindjacka på och kofta under jackan, Contrast dot wrapen ser ni på bilden. (Dagens Molly!) Praktiskt och sakligt i svarta jeans och svart trikå därunder. Palestinasjalen har jag haft i snart 7 år, köpte den från vänsterungas palestinakampanj. En solidaritetssjal alltså.


Hej hissen!


Från yrkesinstitutet gick jag till posten och postade ett paket och hämtade ett. Ett som jag bestämt tror kommer från fina Lingondamen! Spännande!



Paketet matchar med Oraklet och ponnyn, hihi!

Inga kommentarer: