torsdag 19 april 2012

Shallow is the new hemma-prova-kläder

Idag har jag återhämtat mig från veckans fackföreningsgärning, så jag har inte haft mycket för mig: kokat te i kopiösa mängder, knogbykt en blus från Fairy Wish, för jag skulle aldrig våga stoppa den i tvätten; sytt ihop de sista tygkassarna för Crème-spektaklet, städat och skrämt upp katterna...



Knåpar ihop korsstygn för lördagens Creme-lyxshopping...och öppnar paket...


Dammsugit hemma efter allt sybestyr och garnstumpar och katthår och tidningspappersstrimlor som Antonio river i... Dammsugning är tungt göra så jag klädde mig därenligt: en rosa volanglik topp swappad av Katja och kjol i brunt och spetsar och band från Wonder Rocket, swappad av Ilo. På bilden ser ni mig en timme senare och helt slut. Hurra för hemarbets-sunk.



Handduken på golvet är till för att jag spillde katternas vatten.
Och yllesockorna så jag inte ska frysa om fötterna... allt har en förklaring...


Sen provade jag tunikorna Lingonberrie sålde! En skön Art Silk tunic i Vintage Grey. Det är en fin färg men i mia ögon ser det mer mörkbrunt ut med sina svaga ljusrosa mönster. Kanske det är ljuset. Det är fickor också, som jag så uppskattar.



Himla svårt o försöka rymmas på bild, måste kränga och kråma mig


Superian -tunikan är i bomull men skärningen tycker jag påminner om Art Silkens. Hiskeligt fina broderier framtill. Och jag säger bara det, att jag älskar fickorna i Odd Mollys plagg!



Såna vääääälformade beeeeeeen jag har!


Så dagen inte helt ska gå i brunt och rosa så bjuder jag på de sista klädprovningsbilderna idag: Jag är tvungen (alltså tvungen och tvungen...) att bestämma mig för vad jag ska ha på mig på Cremes shoppingrunda och tebjudningen klockan fem. Det blir Dolce più Amabiles klänning. Prinsessigt i puffärmar och stora kjolar. Då får jag också lufta underklänningen jag köpte av Tiina Talvikki.



Med och utan yllesockor!


Slut på huvudlösa bilder på mig för idag!

Kikar in hos andra sköna bloggare istället. Dr Molly utmanar alla som bloggar att delta i kampanjen för vaccinationer per blogginlägg! Det är många som har hakat på. Bra gjort! Jag väntar ännu på svar på mitt mejl om jag kan delta fast jag inte befinner mig i Sverige.

Doktorn har även bloppis. Mums. Det blir se men icke röra i kommentarsformuläret för min del, så jag kör SHALLOW IS THE BLOPPISRUNDA istället:

Odd Me har fina Mollysar till salu här: och jag leer införstående "jag visste att det finns ett OM-plagg som fått namnet efter Amelia Earhart!". Josannes bloppis pågår med uppdaterade priser. Om en halvtimme kommer bloppis upp hos My Rose Garden. Hos Forbid Me Not fortsätter bloppiset och lotteriet.

Hejhej!

Inga kommentarer: